• Welcome to Urheilusukelluskerho Delfin ry.

Märkäpuvun paksuus

Aloittaja Lauri, 14 heinäkuu 2009, 22:20:41

« edellinen - seuraava »

Lauri

Onko jollain kokemusta/tietoa millai 5mm märkäpuku riittää suomen olosuhteisiin?
vai onko se 7-8mm ehdoton?

Löysin vaan tuollasen aika hyvänhintasen: http://www.sportextreme.com/suits/wetsuits/mares-origin-5mm

Harri

veikkaisin et matalissa vesissä (alle 10m) missä veden lämpö on yli 10'C niin pärjää varmaan 5mm tai kun alkaa sukellusajat meneen yli 30min, niin paksumpaa saa olla...

tosin, kun vesi on 4'C niin alkaa kylmä tuleen märkäpuvulla aina ja syvällä vielä puku painuu kasaan....
-Harri-

kaitsu

Lainaa
Onko jollain kokemusta/tietoa millai 5mm märkäpuku riittää suomen olosuhteisiin?
Suomen olosuhteisiin suoraan vaan kuivapuku. Huomattavasti enemmän käyttöä ja mukavampaa menoa.  ;D Suomessa kun ei vesi niin kovin montaa päivää oo yli tota 10 astetta...

-Kaj-

W

...on kokemusta. Vuosi sitten kesäkuun alussa peruskurssin "loppusodassa" 9-10 metrin sukelluksella omalla 5 mm märkkärillä vestkustenilla......15 min meni ihan ok mutta sitten alkoi tärisemään kädet ja lopulta koko roppa ja syvyyttä edelleen tuo sama. Pinnalle nousussa kramppasi ensin toinen pohje ja stellalla vielä toinen. Nykyään sitä on iloinen kuivapuvun omistaja....mulla ois hyvä 5 mm myytävänä :) (ihan oikeestikin)

W
"Chuck Norris counted to infinity-twice"

Noora

mulla on 7mm joka on nyt kolmatta kesää käytössä, hankinnassa on kuivapuku kun vaan rahat saa kasaan.
Hyvin tolla märkkäillä sukeltaa, ei vaan paljoa yli puolta tuntia tarkene olla.
Ainut mikä mua oikeestaan huomattavasti häiritsee on se että kun puku on valmiiks märkä edelliseltä sukellukselta niin se on vaikee kiskoa päälle eikä mikään kovin mukavakaan (ellei oo ollut kuivumassa stellan lämpimässä saunassa).

Ja tietenkään jos ei kovin monta sukellusta tee vuodessa eikä oo heti heittää rahaa kuivapukuun niin kyllä se märkkis sillon on ihan hyvä valinta. mut huom mulla on 7mm.