• Welcome to Urheilusukelluskerho Delfin ry.

Regujen huolto

Aloittaja Harri, 01 joulukuu 2015, 22:09:02

« edellinen - seuraava »

Harri

Moro

Olisiko kiinnostusta tai tarvetta, jos vuokraan uimahallilta neukkarin tammi/helmikuussa joku viikonloppu muutamaksi tunniksi ja availtais reguja ja tarkastettaisiin niiden kunnot.
Omaani olen silloin tällöin availlut (suunnon teno) ja siihen löytyy kaikenlaiset manuaalitkin, mutta perusperiaate on kaikilla valmistajilla samat ja se kalvohan niissä ensimmäisenä likaantuu ja roskaantuu...

Alentajiakin voidaan availla ja kenties säädelläkin, voin mittaria kysellä lainaan jos sellaiseen on tarvetta...

-Harri-

kaitsu

Ei kai ne tarkastamalla parane :D :D
Ja kannattaako availla jos ei samalla huolla? Tosin huoltokittejä aika huonosti saatavilla muihin kun apeksiin...
Kalvo likaantuu? Harri hei, reguthan huolletaan joka vuosi ;) ei se kalvo ehdi likaantua :D :D :D
-Kaj-

Christian

Kaitsu, mistä olet ostanut apeksin huoltokitit?

Teemu

Vesku on ainakin lähettämässä huoltoon reksunsa, halukkaat voinee häneltä kysellä "yhteisrahdilla"....Aikataulusta en tiedä...samalla voi kysyä vähän alennustakin, jos monet kamat saa pakettiin(?).

Toisiopaineen tarkastusta voisin suositella tuohon Harrin tarkistuspäivään, se ainakin kielii alentajan popetin kunnosta, jos säätö ei skulaa hyvin...melkeinpä se on se ainut osa, mikä alentajassa hajoaa, liittimen o-renkaan lisäksi. Säätämiseen tarviikin "hakas"-avainta ja kuusiokolo avainta. Mä voin kysyä tuota hakasta lainalle, jos tarvii??..oma reksu on juuri huollettu, että mulla ei ole tarvetta, mutta jos joku muu haluaa.

Christian: melkein joka sukellusliike suomessa myy huoltosarjoja....divepoint, musta-ankka, sukellusluola jne,...hinnat pyörii alle 30€ tuntumissa. ebayssäkin lienee noita, mutta hinta on suht sama.  huollettuna hinnat on 80-100€ nurkilla.

Teemu

kaitsu

#4
Joo, varmaan kaikista alan liikkeistä saa apeksin kittejä. Vuosi sitte vielä sai hyvään hintaan Maltalta tilaamalla, mutta joku (EU?) asetus kielsi myymästä muille kun valtuutetulle huoltoliikkeelle. Luolasta mä oon tilannu yleensä. Tosin alle 30 ei taida saada...
-Kaj-

Teemu

Katoppas hinnastot.....

Toki rahdinkanssa menee yli.

Harri

Meikän eka avaus ei ollut tosiaan ensimmäisen käytttävuoden jälkeen, en ees muista kauanko kesti, et ekan kerran avasin.
Moni ei oo uskaltanut ees kokeilla ja tuskin on huoltoonkaan lähettänyt, joten siksikin päivä jolloin vähän sais alennettua kynnystä ryhtyä asialle jotain tekemään.

Hyvä jos Teemu löytyy erikoisavaimia. Ilmoittele kuis tai koska saisit lainalle..

Koitan katsoa jotain päivää kevät talvelle. En vain ajatellut, että olen työreissussa helmi-maaliskuun kun aloitin ketjun. Mutta pitää keksiä jotain...
-Harri-

kaitsu

Divepoint 41€
Luola 33€
Musta-ankka 35€
Mistä sä katot noita hintoja??
Ja tässä hinnassahan on 1 ja 2 vaiheen huoltokitit.
-Kaj-

Teemu

1 vaiheen hintoja katoin, ihan oikein 1 ja 2:s vaiheen setit pitää ostaa...kakkosvaiheita jopa 2kpl, mikäli octoon käy samat osat.  :)

Sinänsä mukavaa, että sinua yleensä kiinnostaa delfinien toiminta siinä määrin, että vaivauduit etsimään ne hinnat meille, tai ylipäätään osallistua keskusteluun, joka liittyy delffiinien tulevaan toimintaan. Kiitoksia siitä.

Liittymismaksu on 80€, senkin löydät netistä, kuten vuotuisen jäsenmaksun.

Teemu

kaitsu

No, osallistuin keskusteluun/kiinnostaa regujen huolto ym. sukellukseen liittyvä...ei seuran toiminta. Siihen en ota kantaa kun en jäsen ole.
Tuota vi***lua taas en ymmärrä alkuunkaan, miten se kuului tähän keskusteluun??
-Kaj-

Teemu


Kohtuu usein käyt kommentoimassa täällä jotakin, se kielii minulle että sinulla on mielenkiintoa delfiinien toimintaa kohtaan, miksi muuten kävisit näitä lukemassa?

Forumin käyttö on tarkoitettu delfiinien jäsenille, sinun kirjoitus oikeutesi tänne on säilytetty, jotta seurojen väliset yhteistyö projektien tiedotus toimisi seurojen välillä..Ei siksi, että jos suunnittelemme jotain omaa toimintaa seuralaisille, että kommentoit tyylistä/toimista tänne yhtään mitään

Teemu

patrik

mareks huoltokitti löytyy jos joku tarvitsee,hinta 0 euroa,jos edes vähän epävarma kuinka ruuvataan/huolletaan regut ym suosittelen divepointin palvelua,ei kovin kallista ja kaikki tulee samalla kuntoon,o-renkaita,kaula+käsimansetit,saumateipit ja muut pientarvikkeet löytyy omasta varastosta jos tarvetta on....

kaitsu

Lainaus käyttäjältä: Teemu - 05 joulukuu 2015, 01:01:34

Kohtuu usein käyt kommentoimassa täällä jotakin, se kielii minulle että sinulla on mielenkiintoa delfiinien toimintaa kohtaan, miksi muuten kävisit näitä lukemassa?

Forumin käyttö on tarkoitettu delfiinien jäsenille, sinun kirjoitus oikeutesi tänne on säilytetty, jotta seurojen väliset yhteistyö projektien tiedotus toimisi seurojen välillä..Ei siksi, että jos suunnittelemme jotain omaa toimintaa seuralaisille, että kommentoit tyylistä/toimista tänne yhtään mitään

Teemu

No, luen kyllä monien muidenkin seurojen/yhteisöjen foorumeja ja kirjoitankin niihin. Ei se tarkoita että joka seuran toiminta kiinnostais. Niinkun edellä sanoin kaikki sukellukseen liittyvä kiinnostaa.

Ja tuota en ymmärrä, miksei keskusteluihin voisi osallistua vaikka ei seuran jäsen olekkaan? Luulis että seurat voi keskenään tehdä yhteistyötä ja jäsenet osallistua esim toisen seuran järjestämälle retkelle/koulutukseen/muuhun toimintaan ja osallistua keskusteluun aiheesta ilman että aletaan (alat Teemu) heti vittuilemaan. Kyllä mä mielestäni pysyin asialinjalla tässäkin keskutelussa, pientä piikkiä lukuunottamatta Harrille regujen huoltoväliin liittyen.

Poistakaa kirjoitus- ja lukuoikeus jos on noin salasta tietoa, eikä saa osallistua keskusteluihin. Enkä minä tänne niin usein mitään kommentoi. Ainoastaan jos aihe kiinnostaa.

Tässä kyseisessä tapauksessa esim olisin voinut lainata vaikka huoltoon tarvittavat työkalut ja mittarit teille jos ei muualta löydy, mutta ei sattuneesta syystä enää hirveesti kiinnosta.

Tämä aihe on mun puolesta nyt loppuun keskusteltu, enkä kommentoi enää.
-Kaj-

Teemu

Hyvä juttu. Kiitos päätöksestäsi kaitsu.

Tämä forumi on edelleen delfiinien jäsenille, enkä ymmärrä miksi kukaan seuraa/kommentoi mitään täällä käytäviä keskusteluja jos ei itse seuran toiminta kiinnosta...paljon suurempia forumeita löytyy, missä on enemmän kaikille tarkoitettua asiaa.

Harmittaa vain Harrin puolesta, kun tämä lipesi aiheesta pahasti...ehkä voimme nyt keskittyä jälleen itse tapahtuman ajankohtaan ja siihen mitä vanhemmat seuralaiset voi opettaa nuoremmille reksujen omatoimisesta huollosta.


Teemu

patrik

oma mielipide on että keskustelu meni vähän överiksi,jokainen saa tehdä oma päätös,kävin islannissa 2 viikkoa sitten ja näkyvyys oli 130 metriä,uskomatonta mutta totta, palvelu oli paras ikinä,jos joku halua katsoa niin dive.is sieltä saa parempia kuvia kun omat kuvat.hyvä jatkoa kaikille.